turbo zaczyna pracować od 2400obr/min

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ixde
    Classic
    • 2011
    • 3

    turbo zaczyna pracować od 2400obr/min

    opcja 2 jest git
  • kili09
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    turbo zaczyna pracować od 2400obr/min

    Witam wszystkich,
    temat dotyczy turbiny w o2 2.0TDI. Tradycyjnie najpierw sporadyczne notlauf, później coraz częsciej i w końcu przy próbie przedmuchania wszystkiego (dłuższa jazda na 5 pod czerwone obroty) silnik przeszedł w tryb pracy awaryjny. Równocześnie od jakiegoś czasu zauważalny był spadek mocy na niskich obrotach, wycieki delikatne przy turbo oraz coś w rodzaju rezonansu przy przyspieszaniu przy większych obrotach. Po rozebraniu okazało sie że uklad dolotowy jest zasyfiony a ponadto uszkodzone (powyszczerbywane) łopatki.
    Padło na wymiane turbiny. Trafiła się sztuka w bardzo dobrym stanie po przebiegu około 70k.
    Po wymianie: natlaufa nie ma, nie ma rezonansu, ładnie ciągnie ale dopiero powyżej 2400obrotów. Do okolo 2400obr/min to jak zwykły DI. Cos mi nie gra no bo przecież po to jest ta zmienna geometria aby dobrze tez ciągnął od początku.
    dodam że auto to sześciolatek z 238k na blacie
    help..
    Pozdrawiam
    Danielo

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      nie chce nic mówić, ale ładnie ciągnie właśnie od ok 2400
      a tak wyraźniej od 1900
      tak z ciekawości to podmiana suszarki i tyle :?: :lol:

      Komentarz

      • Michał725
        Classic
        • 2010
        • 32

        #4
        Może siłownik turbiny jest źle wyregulowany.
        Możesz spróbować skręcić o jeden obrót śrubę kalibracyjna na sztandze siłownika,
        ale najpierw sprawdź czy podciśnienie jest odpowiednio duże.

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          kili09
          Zanim zaczniesz kombinowac wykonaj logi dynamiczne VCDSem.... bo nawet nie wiadomo z czego wynika ten lag....
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • kili09
            Classic
            • 2010
            • 3

            #6
            zauważyłem nowy objaw że nie zawsze dostaje kopa (przycinają się kierownice?) ale jak już się odblokują to odrzut jak w rakiecie..
            Jakiś zaufany warszat lub "garaż" w stolicy polecicie gdzie mogę te ligi zrobić?

            Pozdr
            Danielo

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Zamieszczone przez kili09
              Jakiś zaufany warszat lub "garaż" w stolicy polecicie gdzie mogę te ligi zrobić
              Zaprszam na PW cos postaram się pomóc... :wink:
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              Pracuję...